Vele ondernemingen zijn standhouder op beurzen waar ze nieuwe klanten proberen te overtuigen van de kwaliteiten van hun product. Aan de hand van use cases en realisaties profileren ze zich als de expert in hun vakgebied. Een mooie stand helpt daar zeker bij, een goed uitgedacht marketingconcept zal de standhouder geen windeieren leggen. Daarom is het uiterst belangrijk om te zorgen voor innovatie en differentiatie, u hebt immers maar 1 kans om een eerste indruk te wekken bij uw potentiële klanten. Virtual Reality kan daar de oplossing voor zijn!

innoveerendifferentieer

Wat zijn de traditionele manieren om uw onderneming te profileren op de beurs?

  • Een mooi ogende stand opbouwen waar uw logo duidelijk zichtbaar is maar die vooral eenheid uitstraalt.
  • Productplacement, de producten die u in de aanbieding heeft worden aan de klant getoond aan de hand van foto’s, films, maquettes
  • Flyers en brochures
  • Goodiebags met promomateriaal

Het zijn allemaal must haves die zeker niet mogen ontbreken aan uw professionele stand.

Hoe kan u zich innovatief opstellen, differentiëren en dé blikvanger zijn?

Er zijn alvast enkele basisacties die u kan ondernemen om meer bezoekers te trekken

  • Voer campagne via social media (Twitter, Instagram, Facebook) en uw website over de aanwezigheid op de beurs, waar uw stand staat. Gebruik daarbij zeker en vast de hashtags van de beurs zelf om zo de aandacht te trekken bij iedereen die op zoek is naar informatie over de beurs.
  • Zorg op uw stand voor een uniek moment op de beurs: een nieuwe product lancering, een bezoek van een bekend persoon, een mini conferentie met bijvoorbeeld 15 minuten discussie over een bepaald onderwerp


Maar om u echt te differentiëren moet u zorgen dat uw stand er uit springt!

Firefleye Samsung Gear VR Logo StickerDat kan door gebruik van innovatieve technologie zoals Virtual Reality, een onderwerp waar u niet meer om heen kan in 2016 en die zonder twijfel de nodige bezoekers zal lokken naar uw stand. Een ideale ‘conversation starter’ die uw potentiële klant al even laat proeven van de realisaties of concepten.

Trek meer bezoekers naar uw stand en laat ze uw meest indrukwekkende creaties beleven alsof ze er midden in staan. Een realistische en erg indrukwekkende ervaring die uw verkoop een innoverend karakter zal meegeven en uniek zal aanvoelen bij uw klanten.

Wat is het basisproces om Virtual Reality te kunnen gebruiken op een beurs?

proces Virtual Reality for fairs

We definiëren samen de onderwerpen (bv: gebouwen, tuinen) die u graag in Virtual Reality wil laten zien aan de bezoeker.

 

Firefleye gaat ter plaatse, zorgt voor 360° foto opname en zorgt dat alles klaar wordt gemaakt.

 

Firefleye levert een Virtual Reality Experience Box, waarin u 1 of meerdere VR brillen vindt die volledig klaargemaakt zijn voor gebruik op de beurs. Daar bovenop krijgt u nog een training van 2 uur waarin we u laten kennis maken met VR en hoe u dit kan gebruiken op de beurs naar de klant toe.

 

Uiteraard zijn de mogelijkheden veel uitgebreider, zo is er bijvoorbeeld ook de mogelijkheid:

  • Om de toestellen volledig te customizen voor uw onderneming, zodat uw logo geïntegreerd is op de toestellen en in de foto’s die te zien zijn in Virtual Reality
  • Creatie van een custom VR applicatie waarin de bezoeker wordt ondergedompeld in uw producten
  • Als verkoper of voor andere kijklustigen op een extern scherm mee te volgen wat de klant op dat moment ziet in Virtual Reality

Afhankelijk van uw noden en de manier waarop u uw potentiële klanten wil overtuigen kan Firefleye u een oplossing op maat creëren.

Een must have om van uw stand op de beurs een absolute trekpleister te maken!

Contacteer ons om hier verder op in te gaan, indien u van uw beurs een succes wil maken!

We wensen u en uw onderneming alvast veel succes toe op de beurzen in 2016.

Profileer uw onderneming op beurzen door innovatie en differentiatie
Tagged on: